Thesis DESARROLLO DE UN MODELO DE MEJORA CONTINUA PARA IDENTIFICAR LAS CAUSAS Y PROYECTAR EL DESGASTE POR ABRASIÓN EN DUCTOS DE TRANSPORTE DE CARBÓN EN PLANTA TERMO-ELÉCTRICA (AES GENER, CENTRAL VENTANAS)
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Date
2018
Authors
MUÑOZ SEPÚLVEDA, CONSTANZA BELÉN
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Publisher
Abstract
El siguiente trabajo de título fue propuesto por la empresa termoeléctrica AES Gener, consistió en el desarrollo de un modelo de predicción del desgaste producido por la abrasión del carbón en tuberías de transporte, realizando un levantamiento de información de los parámetros y variables que afectan este desgaste e identificando los tramos más críticos. Además de identificar la Gestión de Riesgos para manejar la toma de decisiones frente al problema de abrasión.El sistema de transporte de carbón, desde los pulverizadores hasta los quemadores que inyectan combustible en el hogar de la caldera para su combustión, posee un transporte neumático de carbón previamente pulverizado a una razón de 15-17 [ton/hr]. Este carbón pulverizado es inyectado por aire proveniente de los ventiladores de aire primario para obtener una mezcla de aire-carbón en la proporción de 1,5 kg de aire por cada kg de carbón, necesaria para el transporte y producción de una buena combustión. Se analizó que variables en este transporte aportan en el aumento en la erosión producida en las tuberías de transporte y las configuraciones de los cambios de dirección en las tuberías que afectan en el desgaste. También se analizó el tipo de mantenimiento realizado a los ductos de transporte y como afecta en la regularidad de reparaciones. En base a esto finalmente se propone un mayor control de la razón aire-carbón a transportar, una mejora de material en las zonas más afectadas por la erosión y la elaboración de un mantenimiento preventivo a las configuraciones de tubería.Las alternativas presentadas de mejora de material generan un ahorro de alrededor de 50500 USD por reparación en ductos de transporte de carbón y un aumento de vida útil de 8 a 9 años
The following job title was proposed by the AES Gener Thermoelectrc Company. It consisted of the development of a design which could predict the wear caused by the coal abrasión in piping transport, gathering information about the parameters and variables that affect this wear and identifying the most critical sections. Besides identify the risk management to make decisions about how to face the abrasión issue.Tha coal transport system, from the spray guns ( atomizer) to the burners which inject gas into the cauldron for its combustion, it owns a pneumatic transport of coal previously pulverized at a rate of 15-17 ( ton/hr). This pulverized coal is injected by air coming from primary air fans to get an air-coal mixture at a rate of 1,5 kg of air out of a coal kg needed for the transport and production of a good combustión. It was analized that variables in this kind of transport contributes to the increasement of the erosion produced in the transport pipes and the settings in the direction changes of the pipes which affect the wear. It was also analized the type of maintenance carried out to the transport tubes and how this affects the repair frecuencies. Based on this, we finally propose a major control of the rate air- coal to transport, a material improvement in the áreas which have been more affected by the erosion, and the elaboration of a preventive treatment to the tubes settings.The alternatives presented to the material improvement créate a saving of about 50500 USD per tubes repair in coal transport and a lifespan increasement of 8-9 years.
The following job title was proposed by the AES Gener Thermoelectrc Company. It consisted of the development of a design which could predict the wear caused by the coal abrasión in piping transport, gathering information about the parameters and variables that affect this wear and identifying the most critical sections. Besides identify the risk management to make decisions about how to face the abrasión issue.Tha coal transport system, from the spray guns ( atomizer) to the burners which inject gas into the cauldron for its combustion, it owns a pneumatic transport of coal previously pulverized at a rate of 15-17 ( ton/hr). This pulverized coal is injected by air coming from primary air fans to get an air-coal mixture at a rate of 1,5 kg of air out of a coal kg needed for the transport and production of a good combustión. It was analized that variables in this kind of transport contributes to the increasement of the erosion produced in the transport pipes and the settings in the direction changes of the pipes which affect the wear. It was also analized the type of maintenance carried out to the transport tubes and how this affects the repair frecuencies. Based on this, we finally propose a major control of the rate air- coal to transport, a material improvement in the áreas which have been more affected by the erosion, and the elaboration of a preventive treatment to the tubes settings.The alternatives presented to the material improvement créate a saving of about 50500 USD per tubes repair in coal transport and a lifespan increasement of 8-9 years.
Description
Catalogado desde la version PDF de la tesis.
Keywords
DESGASTE POR ABRASION , TERMOELECTRICA , TRANSPORTE DE CARBON